Invertorová elektrocentrála Honda EU22iT - vystavený kus, naplnená olejom

Invertorová elektrocentrála Honda EU22iT - vystavený kus, naplnená olejom

Kemping, karavaning, jachting, záhrada a domácnosť, cestovatelia a športovci, alpinisti a speleológovia, remeselníci, pojazdné autodielne, záchranné zložky, meracie vozidlá, filmovanie a fotografovanie, kancelária, osvetlenie, výpočtová technika atď. To sú oblasti možného použitia ľahké, tiché a úsporné elektrocentrály EU22i s vynikajúcou kvalitou výstupného napätia. Nízka hmotnosť a kompaktné rozmery v sebe ukrývajú „High-Tech“ invertorovú techniku, ktorá umožnila „kufríku“, vážiacemu cca 21 kg produkovať 230V/50Hz v tej najvyššej možnej kvalite a výkone 2,2 KW. Produkované elektrické napätie je rovnako kvalitné alebo často ešte kvalitnejšie ako je k dispozícii vo verejných rozvodných sieťach. Takmer nepočuteľný chod najviac oceníte práve napr. pri záhradných slávnostiach alebo v miestach ako sú autokempingy, vodné plochy alebo všade tam, kde je vyžadovaný pokoj alebo len minimálna hlučnosť.

Ľahká kufríková elektrocentrála

model, jednofázové elektrocentrály s invertorom. Patentovaná technológia invertora umožnila Honde vyrobiť kompaktný a ľahký generátor malých rozmerov, ale vysokého výkonu s vyladenou a stabilnou krivkou priebehu výstupného napätia pomocou presnej elektroniky. Výkonný alternátor poháňa profesionálny priemyselný motor radu GX 120 s ľahkým štartom a to všetko úhľadne"zabalené" do ľúbivého dizajnu odhlučnenej kapotáže. 

Táto malá, ľahká a bezchybne odhlučnená benzínová elektrocentrála striedavého napätia je svojim výkonom a kvalitou výstupného napätia určená prevažne pre napájanie malých spotrebičov typu osvetlenia, ručného elektronáradia, monitorov, počítačov, kamerových systémov alebo prístrojov s veľmi citlivou elektronikou. Svojimi kompantnými rozmermi a nízkou hmotnosťou sa hodí ako do pojazdných autodielní, opravárenských, meracích či monitorovacích vozidiel na prácu v teréne, tak aj na napájanie rôznych spotrebičov na záhrade, v dielni, domácnosti alebo na chate, lodi alebo v karavane.

Celé sústroje je v plastovom"kufríku" uložené v pružných silentblokoch a aj celá elektrocentrála je postavená na pružných gumových nôžkach. Motor je ovládaný elektronickou riadiacou jednotkou, ktorá presne dávkuje výkon motora v závislosti od odberu el.prúdu. Znateľne sa tak znižuje spotreba paliva a hlučnosť. Naopak sa podstatne predlžuje prevádzková doba na jedno tankovanie a životnosť elektrocentrály. Elektrocentrála poskytuje aj jednosmerné napätie 12V na nabíjanie automobilových batérií. Na to je nutné dokúpiť špeciálny dobíjací kábel. Ovládanie elektrocentrály je veľmi jednoduché a jednoduché . Na ovládacom paneli elektrocentrály nájdete okrem dvoch zásuviek Schuko (16A 230V) s tepelnými ističmi, tiež zásuvku pre 12V, 8,3A s tepelnou poistkou, kontrolku chodu (zelená) a mazanie (červená), kontrolku preťaženia (červená) a prepínač režimu automatu ovládania motora ECO-THROTTLE. Stačí natankovať, elektrocentrálu postaviť na vodorovnú plochu, naštartovať zatiahnutím za rukoväť ručného štartéra, počkať pár sekúnd na ustálenie chodu motora a do príslušnej zásuvky pripojiť napájaný spotrebič.

Elektrocentrála spĺňa všetky nároky na elektrickú bezpečnosť a je opatrená ochrannými prvkami ako je ochrana motora proti úniku oleja alebo alternátora proti preťaženiu. V prípade preťaženia elektrocentrály sa aktivuje červená výstražná kontrolka preťaženia na ovládacom paneli a automaticky dôjde k odpojeniu elektrického výstupu, pričom motor neustále beží. Stačí odpojiť spotrebič, vypnúť motor a po niekoľkých sekundách opäť motor naštartovať. Dôjde k"resetu" riadiacej jednotky a všetko je opäť v poriadku. Spotrebič, ktorý elektrocentrálu preťažil už nepoužívajte a použite spotrebič s príkonom, zodpovedajúcim výkonu elektrocentrály. Je však možné pomocou špeciálneho kábla prepojiť dve identické elektrocentrály EU22i a zdvojnásobiť tak možný napájací výkon. Konštrukcia"kufríka" je dostatočne robustná a pevná nekrúti sa a spoľahlivo…